Informacja dotycząca odbioru odpadów zawierających azbest
Wójt Gminy Kocierzew Południowy informuje, że do 31.01.2024 r. przyjmowane będą wnioski dotyczące bezpłatnego odbioru odpadów zawierających azbest, które zostały zdemontowane i zalegają na posesjach położonych na terenie gminy.
Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane jedynie w przypadku otrzymania dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
W celu zakwalifikowania do projektu właściciel nieruchomości musi złożyć:
• Wniosek wraz z załącznikami (Wzór wniosku określa „Regulamin finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kocierzew Południowy”).
W celu prawidłowego wypełnienia wniosku należy przygotować numer ewidencyjny działki, tytuł prawny do nieruchomości, na której zgromadzony jest azbest oraz ilości wyrobów zawierających azbest w m2.
• Dokumentację zdjęciową w wersji elektronicznej miejsc składowania wyrobów zawierających azbest (np. zdjęcie wykonane telefonem komórkowym).
• Osoby, u których azbest był usunięty z budynku gospodarczego, w którym prowadzona jest działalność rolnicza lub gospodarcza, muszą dostarczyć zaświadczenia o uzyskanej pomocy de minimis za lata 2024, 2023, 2022 jeżeli uzyskali taką pomoc.
Uwaga! Mieszkańcy, którzy zmienili pokrycie dachowe w ramach dofinansowania z ARiMR, w celu odbioru eternitu przez gminę muszą złożyć wniosek o odbiór na druku gminnym.
Wniosek i regulamin można pobrać ze strony internetowej gminy https://kocierzew.pl w zakładce Załatw sprawę ► Ochrona środowiska ► Usuwanie azbestu lub w Urzędzie Gminy w pokoju nr 2.
Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 46 839 40 56.